Pasty do chleba pojawiają się u mnie w kuchni codziennie. Blenduję wszystko i o każdej porze, wiedzą to wszyscy sąsiedzi:)

Moje ulubione, ostatnio najczęściej używane pasty do chleba są proste i przygotowane w 5 minut. Nie podaję proporcji, bo robię na oko a moją miarką jest szczypta. Dla uzyskania konsystencji dodaję oliwę, jogurt, lub wodę. Podaję z chlebem lub na warzywach.

Pasta z pietruszki

Gotuję korzeń pietruszki w mleku, lub wodzie z odrobiną soli. Blednuję. Robię trzy wersje:

na wytrawnie: dodaję świeżą, drobno pokrojoną natkę pietruszki
na słodko: dodaję wiórki kokosa albo orzechy.

Pasta z orzechami nie nadaje się już w diecie niełączenia do chleba, lepiej jeść ją z warzywami.

Pasta z marchewki z pomarańczą

Blenduję ugotowaną marchewkę z pomarańczą, dodaję imbir, cynamon, gałkę, chili, miód.

Smalec wegetariański

Białą fasolę miksuję z niewielką ilością oliwy dodaję podsmażoną drobno pokrojoną cebulkę, pół startego jabłka i przyprawy: sól, pieprz, majeranek, pieprz, majeranek.

Pasta z oliwek

Miksuję oliwki czarne lub zielone z odrobiną oliwy, solą i odrobiną czosnku.

Pasta Nutella

Na super słodko. Blenduję połówkę awokado, kakao i kilka daktyli. Dodaję wody dla konsystencji

Humus z curry

Miksuję ciecierzycę z drobiną oliwy i wody, dodaję uprażony sezam i odrobinę curry w zależności od wersji bardziej humusowej lub bardziej curry.

Mus jabłkowy

Miksuję uprażone jabłka, dodaję cynamon, miód, a na kanapkę już rodzynki lub żurawinę.

Pasta z kurczaka

Miksuję wszystko, co zostaje z rosołu: mięso, marchewkę, cebulę, pietruszkę, seler. Dodaję przyprawy do smaku i jogurt dla konsystencji.

Pasta z makreli

Makrelę obieram, mieszam z odrobiną jogurtu naturalnego dodaję paprykę wędzoną lub zwykłą i pokrojony w drobną kosteczkę ogórek.

Pasty, które są z gatunku białek(ciecierzyca, fasola, makrela, orzechy) łączę tylko z warzywami. Jem je na liściach sałaty, pokrojonej papryce i talarkach cukinii. Pasty węglowodanowe jem z chlebem.