Szarlotka jaglana posypana cukrem z cynamonem to ciasto, które u mnie pojawia się bardzo często. Przepis jest banalnie prosty. Łatwo się go przygotowuje, a co najważniejsze to słodki, zdrowy, pełnowartościowy posiłek, który można jeść nawet na śniadanie, bez tych wszystkich niezdrowych, chemicznych sklepowych ulepszaczy. Dla mnie bomba.

Sama jestem kaszomaniakiem. W mojej kuchni kasza gości niemal codziennie: na śniadania, obiady a przede wszystkim desery.

Duże ilości witamin z grupy B, krzemionki i żelaza poprawiają moją skórę, włosy i paznokcie. Zaspokajają także ochotę na słodycze. A to jest najważniejsze.

Kaszę z owocami lub czekoladą jadam po treningach, na desery robię kulki rafaello piekę ciasta czekoladowe, robię zapiekanki. W domu nie musze mieć słodyczy  wystarczy tylko czekolada 70 % kakao i kasza w różnych, słodkich inwariantach. W domu nie mam już żadnych słodyczy. Na co dzień nie potrzebuję, choć przepadam.

Do przygotowania szarlotki jaglanej potrzebujemy:

  • kasza jaglana: dwie torebki (gotujemy bez woreczków)
  • mleko kokosowe lub zwykłe, może też być woda
  • 2 jajka
  • 2-3 jabłka
  • rodzynki
  • cukier z cynamonem do posypania
  • Piecze się ok. 30 minut

Jak robimy?

  • Kaszę ugotować w mleku lub wodzie
  • Ostudzoną zblendować na gładką masę
  • Dodać dwa jajka i wymieszać z masą
  • Do masy dodać rodzynki wg. uznania
  • Na ciasto położyć wcześniej uprażone i pokrojone jabłka
  • Piekę w naczyniu żaroodpornym 20×30 cm w temperaturze 180 stopni ok. 30 minut
  • Studzimy w piecu

Sekretem tego ciasta jest także pachnąca cynamonowa posypka. Mieszam odrobinę cynamonu (pół łyżeczki) z cukrem i posypuję ciasto bezpośrednio przed podaniem. Dodatkowo dodaję kleksa z  jogurtu naturalnego lub greckiego(dla łasuchów). Szarlotka jaglana jest świetna zarówno na zimno jak i na gorąco. Dla łasuchów – do ciasta można dodać cukru lub zblendowanego banana, dodającego słodyczy.