12 nawyków

12 nawyków na 2017 to moje kolejne odkrycie w obszarze zarządzania sobą. Temat pojawił się za sprawą Kalendarza Coacha  na 2017 autorstwa Marcina Capigi, który to kalendarz wpadł mi w ręce po spotkaniu coachingowym, kiedy to z innymi kobietami rozbrajałyśmy kolejne cele na 2017 rok. Od pewnego czasu przygotowuję się do Nowego Roku, chcę by był wyjątkowy. Ale nie tylko chcę – w 2017 roku będę sterowała procesami, na które mam wpływ. Te procesy to nic innego jak nawyki – automatyczne działania, które możemy wytrenować.

To nasze nawyki sprawiają, że osiągamy cele, lub je porzucamy w drodze. Nasze nawyki sprawiają, że jesteśmy zadowolone z siebie, pięknie wyglądamy, jesteśmy zmotywowane, wyglądamy młodziej, szczuplej, czujemy się fantastycznie, a praca przynosi nam przyjemność. Oczywiście wszystko to wiemy. Dlaczego tak często, tak trudno nam zrealizować to, czego chcemy? Odpowiedzią jest planowanie i nawykowe działanie – 12 nawyków na 12 miesięcy.

O co chodzi z tymi nawykami i planowaniem?

Nie urodziłaś się ze zdolnością kierowania ludźmi, umiejętnością publicznych występów, czy  znajomością oferty kredytowej kilkunastu banków. To powtarzalność  i nawykowe działanie sprawiały, że masz to we krwi, że stało się to częścią Ciebie, że umiesz to robić i przychodzi Ci to z łatwością.

W roku mamy 12 miesięcy, każdy miesiąc ma 30 dni. A gdyby tak każdy z miesięcy poświęcić na trenowanie jednego nawyku, który przybliża mnie do celu. Ten nawyk jest ze  mną, próbuję go, trenuję, ćwiczę, medytuję. Ten nawyk to takie miesięczne ONE LITTLE WORD na ten miesiąc właśnie. O fenomenie OLW pisałam tutaj.

Przykład: odpisuję na maile w tym samym dniu. Nie zostawiam ich na drugi, czy trzeci dzień, jak zakłada dobre wychowanie. Otrzymuję wiadomość i w tym samym dniu, nadawca otrzymuje ode mnie informację. Co mi to da?  Wyobraź sobie jak zwiększysz zaufanie klientów przez te 30 dni…bo przecież nieliczni odpowiadają od razu, dodatkowo wpadną kolejne zlecenia. Magiczne 12 nawyków:)

Albo inny  przykład – medytacja… dajmy  na to Metoda Silvy, którą kocham z wzajemnością (większość moich sukcesów zawdzięczam właśnie tej formie medytacji). Reguła mówi, że medytując dynamicznie tak podnosimy nasze wibracje, że  rzeczy, ludzie z wysokimi, korzystnymi  wibracjami, zaczynają z nami rezonować, przyklejać się do nas, przychodzić, przyciągamy to, na czym się skupiamy, bo energia podąża za uwagą. Wystarczy  30 dni, by wyrobić nawyk… Po tym czasie nawykowo zaczynamy realizować swoje marzenia. I co Ty na to?

Od czego zacząć?

  • Trzeba spisać 12 nawyków, które Twoim zdaniem poprawiłyby Twoje życie w obszarach, na których Ci zależy w 2017 roku. Daj sobie 15-30 minut i pisz… wypisz wszystko, co przychodzi Ci do głowy, nawet 100 nawyków, które poprawiają Ci życie lub utrudniają – potem wybierz 12 po jednym na każdy miesiąc.
  • Te 12 nawyków posegreguj według ważności tego, co przyniesie Ci najwięcej korzyści, przybliży Cię do celu, otworzy Cię na świat, pozwoli Ci się zmienić, lub coś zmienić.

Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go, żyjąc cudzym życiem. Nie wpadajcie w pułapkę dogmatów, żyjąc poglądami innych ludzi. Nie pozwólcie, aby hałas cudzych opinii zagłuszył wasz własny, wewnętrzny głos. I najważniejsze – miejcie odwagę kierować się sercem i intuicją. Steve Jobs

Moja lista  12 nawyków do przepracowania obecnie się tworzy. Jest na niej wiele punktów. Wiem,  jednak, że w 2017 roku popracuję na pewno nad:

  1. Dynamiczną medytacją metodą Silvy – to będzie na pewno zadanie na styczeń i kolejne miesiące
  2. Konceptem „Jestem na tak” ( Jeśli nie widziałaś filmu z Jimem Carreyem – koniecznie zobacz, lub zobacz raz jeszcze)
  3. Odpisywaniem ma maile w tym samym dniu
  4. Ograniczeniem  bycia online
  5. Praktykowaniem powitania słońca i jogi,  co najmniej 3 razy w tygodniu
  6. Nawykowym czytaniem bloga Michała Szafrańskiego
  7. Planowaniem zdrowych posiłków i przygotowywanie produktów z wyprzedzeniem, by jeść zdrowo, lekko i nieprzypadkowo
  8. Jedzeniem słodyczy tylko w weekend a w tygodniu deserów białkowych i owocowych
  9. Nawykowym jedzeniu tylko kolacji białkowych i warzywnych

Przez  30 dni towarzyszy Ci praca, zabawa, medytacja, działanie z  jednym nawykiem w obszarze który jest dla Ciebie ważny – kariera, zdrowie związki, finanse, inne

Pytania pomocnicze

  • Czego chcę robić więcej i co mi to da
  • Czego chcę robić mniej i co mi to da
  • Dlaczego to jest dla mnie ważne
  • Co zmieni się, kiedy to osiągnę
  • Co zmieni się, kiedy nic nie zrobię

Koniecznie zapisuj wszystko, bo słowa, obietnice, cele, plany, postanowienia ustne ulatują…. Dziś masz jutro zapominasz

Trudna praca  z 12 nawykami?

Zależy jak do niej podejdziesz. Bierzesz jeden nawyk i bawisz się nim, sprawdzasz, co działa, co nie działa, co poprawić, co kultywować szukasz nawyku, który Ci pomoże. Nawet jeśli uda się na 30 procent  – będziesz o te 30 procent bliżej swojego celu.

A teraz spisz swoje nawyki, które pomogą Ci zrealizować cele, byś mogła czuć się jeszcze bardziej spełnioną kobietą i działaj.

Pozdrawiam Cię cieplutko